নাগৰিক চনদ
গ্ৰাহক/ নাগৰিকৰ চনদ, শ্ৰম আয়ুক্তালয়, অসম
অসম চৰকাৰ, শ্ৰম আৰু সংস্থাপন বিভাগ
পাতনি
1939 চনত অসম শ্ৰম আয়ুক্তালয় প্ৰতিষ্ঠা হৈছিল। নাগৰিকসকলক সাৱলীকৰণ কৰা আৰু প্ৰদান কৰা সেৱাৰ গুণগত মানদণ্ডৰ বাবে চলি থকা প্ৰতিশ্ৰুতিৰ অংশ হিচাপে অসমৰ শ্ৰম আয়ুক্তালয়ৰ বাবে গ্ৰাহক/ নাগৰিক চনদ প্ৰস্তুত কৰা হৈছে। দস্তাবেজখনে আমোলাতান্ত্ৰিক প্ৰক্ৰিয়াৰ পৰা আঁতৰি নাগৰিকমুখী - কেন্দ্ৰীভূত ফলাফললৈ যোৱাৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰিছে। ই নাগৰিকসকলৰ বিশ্বাস আৰু বিশ্বাস সক্ৰিয় ভাৱে পুনৰুদ্ধাৰ কৰাৰ পদক্ষেপ আৰম্ভ কৰি "সেৱা পুনৰুদ্ধাৰ"ক লক্ষ্য কৰে। ই সক্ৰিয়ভাৱে নাগৰিকসকলৰ বিশ্বাস আৰু আত্মবিশ্বাসক বাহাল ৰখাৰ কাৰণে পদক্ষেপ আৰম্ভ কৰি "সেৱা পুনৰুদ্ধাৰ"ক লক্ষ্য কৰি লৈছে। আশা কৰা হৈছে যে এক মানক সময়সীমাৰ ভিতৰত আৰু এক পাৰদৰ্শী আৰু দায়বদ্ধভাৱে আয়ুক্তালয়ে প্ৰদান কৰা বিভিন্ন সেৱা নাগৰিকসকলে লাভ কৰিবলৈ সক্ষম হব।
লক্ষ্য
ৰাজ্যখনৰ বিনিয়োগ, পৰিমিত কাম, ইতিবাচক ঔদ্যোগিক সম্পৰ্ক আৰু সামগ্ৰিক অৰ্থনৈতিক বিকাশৰ বাবে অনুকূল শ্ৰম বজাৰৰ প্ৰচাৰ কৰা।
অভিযান
সুসংগত ঔদ্যোগিক সম্পৰ্কৰ সৈতে শ্ৰমিক শক্তিৰ কল্যাণ বজাই ৰাখি নিম্নলিখিত ধৰণে এক বহনক্ষম অৰ্থনীতি লাভ কৰিব পাৰি:
- উপযুক্ত আইন আৰু নিয়মাৱলী
- পৰিদৰ্শন, প্ৰতিপালন নিৰীক্ষণ আৰু বলবৎকৰণ
- সামাজিক আৰু আয়ৰ সুৰক্ষা
- সামাজিক আলোচনা
উদ্দেশ্যসমূহ
মূখ্য উদ্দেশ্যসমূহ হৈছে:
- শ্ৰমিকসকলৰ কল্যাণ নিশ্চিত কৰা
- শ্ৰমৰ পৰিস্থিতিৰ উন্নতিৰ তদাৰক কৰা
- ঔদ্যোগিক অভিযোগ/বিবাদত মধ্যস্থতা কৰা আৰু ঔদ্যোগিক শান্তি নিশ্চিত কৰা।
- বিভিন্ন শ্ৰমিক আইন প্ৰৱৰ্তনৰ জৰিয়তে সংগঠিত আৰু অসংগঠিত খণ্ডৰ সকলো শ্ৰেণীৰ শ্ৰমিকৰ কল্যাণমূলক সুবিধা নিশ্চিত কৰা।
- ন্যায়িক কামৰ জৰিয়তে শ্ৰমিকসকলক সকাহ আৰু উপযুক্ত লাভালাভ প্ৰদান কৰা
- অসমৰ পৰা শিশু শ্ৰমিক নিৰ্মূল কৰা।
- বিভিন্ন শ্ৰমিক আইনৰ অধীনত পঞ্জীয়ন / অনুজ্ঞাপত্ৰ আৰু সময়ে সময়ে নৱীকৰণৰ জৰিয়তে ৰাজ্যৰ বাবে ৰাজহ সৃষ্টি কৰা।
আয়ুক্তালয়ৰ দ্বাৰা পৰিচালনা কৰা ব্যৱসায়সমূহ
- ঔদ্যোগিক বিবাদ আৰু অভিযোগ নিষ্পত্তিৰ জৰিয়তে ঔদ্যোগিক শান্তি বজাই ৰখা।
- ট্ৰেড ইউনিয়নসমূহৰ পঞ্জীয়ন।
- স্থায়ী আদেশৰ প্ৰমাণিকৰণ (কৰ্মচাৰীসকলৰ কাৰণে সেৱা/ সুবিধাসমূহৰ চৰ্ত)।
- নিৰ্মাণ শ্ৰমিকৰ সুবিধাৰ বাবে উপকৰৰ দক্ষ সংগ্ৰহ আৰু ব্যৱহাৰ আৰু লগতে সকলো শ্ৰেণীৰ শ্ৰমিকক ন্যায় আৰু সামাজিক সুৰক্ষা প্ৰদান কৰা।
- বিভিন্ন শ্ৰমিক আইন প্ৰৱৰ্তনৰ জৰিয়তে সংগঠিত আৰু অসংগঠিত খণ্ডৰ সকলো শ্ৰেণীৰ শ্ৰমিকৰ কল্যাণমূলক সুবিধা নিশ্চিত কৰা।
গ্ৰাহকসকলৰ প্ৰতি আমাৰ প্ৰতিশ্ৰুতি
- শ্ৰমিক আৰু নিয়োগকৰ্তাৰ অভিযোগৰ দ্ৰুত আৰু সময়মতে নিষ্পত্তি
- বিবাদ নিষ্পত্তি কৰিবলৈ মীমাংসা যন্ত্ৰৰ কাৰ্যকৰীতা উন্নত কৰা;
- ডিজিটাইজেশ্বন কাৰ্যকৰী কৰি শ্ৰম আয়ুক্তালয়ৰ কাম-কাজত পাৰদৰ্শিতা আৰু পৰৱৰ্তী সময়ত সেৱাসমূহৰ অবিৰাম অনলাইন ৰাজহুৱা বিতৰণ।
অংশীদাৰ/ গ্ৰাহকসকলৰ তালিকা
- শ্ৰমিক আৰু তেওঁলোকৰ পৰিয়ালবৰ্গ;
- কৰ্মচাৰীসকলৰ ট্ৰেড ইউনিয়ন/ সন্মিলন;
- নিয়োগকাৰীসকল;
- পৰিচালনা সংস্থাসমূহ;
- ঠিকাদাৰ
- কৰ্মচাৰী / প্ৰাক্তন কৰ্মচাৰীসকল
- কেন্দ্ৰীয়/ ৰাজ্য চৰকাৰৰ বিভাগসমূহ/ পৰিনিয়ত নিকায়সমূহ
আয়ুক্তালয়ে ইয়াৰ গ্ৰাহকসকলক প্ৰদান কৰা সেৱাসমূহ
বিভাগে ইয়াৰ গ্ৰাহকসকলক নিম্নলিখিত সেৱাসমূহ প্ৰদান কৰে:
- ঔদ্যোগিক বিবাদৰ সৌহাৰ্দ্যপূৰ্ণ নিষ্পত্তিৰ বাবে মীমাংসা প্ৰক্ৰিয়া অনুষ্ঠিত কৰে
- বিভিন্ন শ্ৰম আইনৰ অধীনত পঞ্জীয়ন প্ৰমাণপত্ৰ / অনুজ্ঞাপত্ৰ আৰু ইয়াৰ নৱীকৰণ জাৰী কৰক
- ঔদ্যোগিক প্ৰতিষ্ঠান স্থায়ী আদেশ আইন 1946-ৰ অধীনত স্থায়ী আদেশ প্ৰমাণিত কৰে
- বিভিন্ন শ্ৰমিক আইনৰ অধীনত আপীলৰ সিদ্ধান্ত লয়
- ঔদ্যোগিক, নিৰ্মাণ শ্ৰমিক আৰু অসংগঠিত শ্ৰমিকসকলৰ বাবে কল্যাণমূলক আঁচনি ৰূপায়ণ;
- শ্ৰমিক/ ট্ৰেড ইউনিয়নৰ অভিযোগৰ নিষ্পত্তি।
- বিভাগীয় কৰ্মচাৰীৰ চিকিৎসা পৰিশোধ।
- বিভাগীয় কৰ্মচাৰীৰ ভাৰতীয় পাছপোৰ্ট আবেদন কৰাৰ বাবে অনাপত্তি প্ৰমাণপত্ৰ।
- বিভাগীয় কৰ্মচাৰীৰ পেঞ্চন/পাৰিবাৰিক পেঞ্চন।
আয়ুক্তালয়ে কাৰ্যকৰী কৰা আইন আৰু নিয়মসমূহ
আয়ুক্তালয়ে নিম্নলিখিত কেন্দ্ৰীয় আৰু ৰাজ্যিক শ্ৰম আইন সমূহ কাৰ্যকৰী কৰে:-
- মজুৰি পৰিশোধ আইন, ১৯৩৬ আৰু সেই অনুসৰি তাত কৰা ৰাজ্যিক নিয়ম সময়ে সময়ে সংশোধন কৰা হয়।
- নিম্নতম মজুৰি আইন, ১৯৪৮ আৰু সেই অনুসৰি তাত কৰা ৰাজ্যিক নিয়ম সময়ে সময়ে সংশোধন কৰা হয়।
- চুক্তিবদ্ধ শ্ৰম (বিনিয়ম আৰু বিলুপ্তি) আইন, ১৯৭০ আৰু সেই অনুসৰি তাত কৰা ৰাজ্যিক নিয়ম সময়ে সময়ে সংশোধন কৰা হয়।
- প্ৰসূতি লাভালাভ আইন, ১৯৬১ আৰু সেই অনুসৰি তাত কৰা ৰাজ্যিক নিয়ম সময়ে সময়ে সংশোধন কৰা হয়।
- লাভাংশ পৰিশোধ আইন, ১৯৬৫ আৰু সেই অনুসৰি তাত কৰা ৰাজ্যিক নিয়ম সময়ে সময়ে সংশোধন কৰা হয়।
- পাৰিতোষিক পৰিশোধ আইন, ১৯৭৬ আৰু সেই অনুসৰি তাত কৰা ৰাজ্যিক নিয়ম সময়ে সময়ে সংশোধন কৰা হয়।
- সমান পাৰিশ্ৰমিক আইন, ১৯৭৬ সেই অনুসৰি তাত কৰা ৰাজ্যিক নিয়ম সময়ে সময়ে সংশোধন কৰা হয়।
- ঔদ্যোগিক কৰ্মনিয়োগ (স্থায়ী আদেশ) আইন, ১৯৭৬ সেই অনুসৰি তাত কৰা ৰাজ্যিক বিনিয়ম সময়ে সময়ে সংশোধন কৰা হয়।
- অসম দোকান আৰু প্ৰতিষ্ঠা আইন, ১৯৭১ সেই অনুসৰি তাত কৰা ৰাজ্যিক নিয়ম সময়ে সময়ে সংশোধন কৰা হয়।
- ভৱন আৰু অন্যান্য নিৰ্মাণ আইন, ১৯৯৬ সেই অনুসৰি তাত কৰা ৰাজ্যিক নিয়ম সময়ে সময়ে সংশোধন কৰা হয়।
- আন্তঃৰাজ্যিক প্ৰব্ৰজনকাৰী শ্ৰমিক (আৰ ই আৰু চি এছ) Act, ১৯৭৯ সেই অনুসৰি তাত কৰা ৰাজ্যিক নিয়ম সময়ে সময়ে সংশোধন কৰা হয়।
- শিশু শ্ৰম (নিষিদ্ধ আৰু বিনিয়ম) আইন, ১৯৮৬ সেই অনুসৰি তাত কৰা ৰাজ্যিক নিয়ম সময়ে সময়ে সংশোধন কৰা হয়।
- বাগান শ্ৰম আইন,১৯৫১ সেই অনুসৰি তাত কৰা ৰাজ্যিক নিয়ম সময়ে সময়ে সংশোধন কৰা হয়।
- বিক্ৰী প্ৰচাৰ কৰ্মচাৰী আইন, ১৯৭৬ সেই অনুসৰি তাত কৰা ৰাজ্যিক নিয়ম সময়ে সময়ে সংশোধন কৰা হয়।
- বিড়ি আৰু চিগাৰেট শ্ৰমিক (নিযুক্তিৰ নিয়ন্ত্ৰণ আৰু সেৱাৰ চৰ্ত) Act, ১৯৭৯ সেই অনুসৰি তাত কৰা ৰাজ্যিক নিয়ম সময়ে সময়ে সংশোধন কৰা হয়।
- মটৰ পৰিবহন কৰ্মচাৰী আইন, ১৯৬১ সেই অনুসৰি তাত কৰা ৰাজ্যিক নিয়ম সময়ে সময়ে সংশোধন কৰা হয়।
- বন্ধনযুক্ত শ্ৰম প্ৰণালী (বিলুপ্তি) আইন, ১৯৭৬ সেই অনুসৰি তাত কৰা ৰাজ্যিক নিয়ম সময়ে সময়ে সংশোধন কৰা হয়।
গ্ৰাহকৰ পৰা প্ৰত্যাশা
- অভিযোগৰ বিষয়বস্তু সকলো প্ৰাসঙ্গিক বিৱৰণৰ সৈতে স্পষ্টভাৱে সূচিত কৰিব লাগে
- যোগাযোগ ঠিকনা আৰু ফোন নম্বৰৰ লগতে প্ৰয়োজনীয় নথিপত্ৰৰ সৈতে সকলো ক্ষেত্ৰত সম্পূৰ্ণ হোৱা আবেদন পত্ৰ দাখিল কৰা
- আয়ুক্তালয়ৰ সৈতে চিঠি আৰু যোগাযোগৰ সঠিক ৰেকৰ্ড ৰখা
- আপডেটৰ বাবে ৱেবছাইটটো নিয়মীয়াকৈ পৰীক্ষা কৰা
অভিযোগ নিষ্পত্তি প্ৰণালী, প্ৰক্ৰিয়া প্ৰৱাহ
প্ৰক্ৰিয়া
অভিযোগ / বিবাদ / দাবীৰ ৰূপত ৰাজহুৱা অভিযোগবোৰ হয় অসম শ্ৰম আয়ুক্তৰ কাৰ্যালয়ত বা সহকাৰী শ্ৰম আয়ুক্তৰ কাৰ্যালয়ত / শ্ৰম বিষয়াৰ কাৰ্যালয় (স্বতন্ত্ৰ) / শ্ৰম পৰিদৰ্শকৰ কাৰ্যালয়ত (স্বতন্ত্ৰ) দাখিল কৰিব পাৰি যাৰ অধীনত পীড়িত শ্ৰমিক/কৰ্মচাৰীৰ কৰ্মক্ষেত্ৰ অৱস্থিত।
যদি সন্তুষ্ট নহয় তেন্তে অভিযোগকাৰীয়ে এই উদ্দেশ্যৰ বাবে মনোনীত শ্ৰী ডি কে বৰদলৈ, উপ শ্ৰম আয়ুক্ত তথা নোডাল বিষয়া, ৰাজহুৱা অভিযোগ, শ্ৰম আয়ুক্তালয়, অসমৰ ওচৰলৈ যাব পাৰে। (যোগাযোগ: 94350 46518)
নিষ্পত্তিৰ সময়সীমা
আয়ুক্তালয়ত গ্ৰাহক / নাগৰিক চনদত নিৰ্ধাৰিত সেৱাৰ মানদণ্ড অনুসৰি।
অভিযোগকাৰীৰ বাবে গুৰুত্বপূৰ্ণ পৰীক্ষা তালিকা
- যোগাযোগ নম্বৰ সহ 'অভিযোগকাৰী'ৰ নাম আৰু ঠিকনা।
- যোগাযোগ নম্বৰ সহ বিপৰীত পক্ষ / অভিযুক্তৰ নাম আৰু ঠিকনা।
- অভিযোগ / দাবী / বিবাদৰ বিৱৰণ।
- মজুৰি পৰিশোধ আইন, ১৯৩৬/ পাৰিতোষিক পৰিশোধ আইন, ১৯৭২/ নিম্নতম মজুৰী আইন, ১৯৪৮/ সমান পাৰিশ্ৰমিক আইন, ১৯৭৬/ কৰ্মচাৰী ক্ষতিপূৰণ আইন, ১৯২৩/ প্ৰসূতি লাভালাভ আইন, ১৯৬১/ কৰ্মৰত সাংবাদিক আৰু অন্যান্য বাতৰি কাকত কৰ্মচাৰী আৰু বিভিন্ন প্ৰৱন্ধন আইন, ১৯৫৫আদিৰ অধীনত দাবী পূৰণ কৰিব লাগিব।
- অন্য কোনো প্ৰাসংগিক নথি পত্ৰ সংলগ্ন কৰিব লাগিব।